Geoblog.pl    PaulaDziasko    Podróże    Podróż i wolontariat w Azji    dawna stolica

dawna stolica

Wietnam
Wietnam, Huế

Po Hue spodziewalam sie wiecej niz dostalam. Pewnie dlatego, ze Hoi An to tak urocze miasteczko, ze trudno mu dorownac. Powrot do motocykli i spalin jakos mi sie nie spodobal.
Ciekawe ruiny palacow warte sa zobaczenia- architektura coraz blizsza Chinom i tak inna od tego, co do tej pory widzialam, robi wrazenie- niestety obiekty sa dosc zniszczone i obecnie trwa ich renowacja.

Po kulturalnej stolicy spodziewalam sie wiecej, ale byly to milo spedzone dwa dni. Jutro rano wyjezdzam do Laosu, zegnam sie wiec dzisiaj z Wietnamem.
Podsumowanie? Kraj (mimo wielu negatywnych opinii, jakie slyszalam) wydal mi sie bardzo przyjazny. Ludzie szczerzy i pomocni. Gdy zostawilam aparat w restauracji, pan biegl za mna zdyszany, zeby mi go oddac. Z drugiej strony czasami mozna odniesc wrazenie, ze Wietnamczycy sa zli, krzycza. Rzeczywiscie brak im kambodzanskiej delikatnosci (czesto zdaza sie, ze ktos mnie potraci, albo usiadzie prawie zrzucajac mnie z lawki), ale trzeba to tylko zaakceptowac. Rowniez zyja "publicznie" w otwartych domach i prowadzac rodzinne biznesy. Niestety- Wietnam poznalam juz bardziej turystycznie (forma dluzszego pobytu w kambodzy bardziej mi odpowiadala) wiec moje spostrzezenia sa pewnie malo obiektywne.

Tymczasem czekam, co pokarze mi Laos